سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید اینترنتی لوازم خانگی

?

 لوازم خانگی

لوازم خانگی بررسی کارشناسان تولید نشان می‌دهد 30 تا 45‌ درصد باز و بسته شدن در یخچال ‌ها برای برداشتن آب و یخ است بنابراین خرید یخچالی که آبریز روی در دارد به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر یخچال کمک می‌کند. مهم‌ترین گزینه‌های پیشنهادی مشاوران بازار برای خریدیخچال - فریزر ها داشتن قفسه‌های فریزر با سبدهای متحرک، محفظه کنترل رطوبت و قابلیت تنظیم ارتفاع در قفسه‌ ها برای جاسازی ظروف بزرگتر است. یادتان باشد یخچال‌های بزرگتر برق بیشتری مصرف می‌کنند.

خرید میز جلو مبلی

اگر می‌خواهید یک اجاق گاز با کیفیت قابل قبول خریداری کنید . در بازار لوازم خانگی داخلی، بهترین برندهای ایرانی متعلق به خرید لوازم خانگی اجاق گازهاست و ایرانی‌ها در تولید این قلم از لوازم خانگی موفق‌تر از سایر اقلام عمل کرده‌اند. بنابراین به جای پرداخت هزینه اضافه بابت خرید اجاق گازهای خارجی می‌توانید یک اجاق خوب ایرانی با همان کارکرد و عمر مفید را با نرخ ارزان تر خریداری کنید.

طبقه دیواری

نکته طلایی برای خرید لباسشویی توجه به میزان دور موتور دستگاه و حجم آن است. تعداد دور موتور ماشین‌های لباسشویی خرید لوازم خانگی بین 600 تا 1600 دور بر دقیقه است. لباسشویی‌هایی با دور موتور بیشتر قابلیت شست‌وشو و خشک کردن بهتری دارند. حجم ماشین لباسشویی یعنی چند کیلویی بودن گنجایش آن نیز بسیار مهم است زیرا حجم اضافه باعث مصرف انرژی بیشتر می‌شود.

خرید طبقه دیواری

بهترین و کاربردی‌ترین گنجایش لباسشویی بین 5 تا 7 کیلوگرم است. یادتان باشد مدلی از لباسشویی را خریداری کنید که شیر ورودی آب گرم داشته باشد زیرا بیشتر انرژی مصرفی ماشین‌های لباسشویی صرف گرم کردن آب خرید لوازم خانگی مخزن می‌شود و شستن لباس با آب گرم باعث نتیجه بهتر در عملکرد شست و شو می‌شود.

[caption id="attachment_4864" align="alignnone" width="249"]لوازم خانگی? لوازم خانگی[/caption]

کتابخانه

بررسی بازار لوازم خانگی توسط کارشناسان نشان می‌دهد که ماشین‌های ظرفشویی لوکس نسبت به سایر لوازم خانگی  لوکس کارایی کمتری دارند. به عبارت بهتر خرید ماشین ظرفشویی گران‌تر به امید دریافت کارایی و خدمات بیشتر اشتباه محض است. این کارشناسان می‌گویند برای خرید ماشین ظرفشویی به آپشن‌ها توجه نکنید و بیشتر خرید لوازم خانگی برای مقاومت بدنه و کیفیت عملکرد دستگاه پول بدهید.

خرید کتابخانه

به گفته این کارشناسان ماشین‌های ظرفشویی دارای بیشترین بازوی آبپاش، چرخه دمای بالاتر، گرمکن آب داخلی و قابلیت خرید لوازم خانگی دفع موادغذایی بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آیند.چرخه دمای بهترین ماشین‌های ظرفشویی بین 55 تا 70 درجه سانتیگراد است. این ماشین‌ها بهترین عملکرد شست و شو را به شما ارایه می‌دهند.

جاکفشی

یادتان باشد ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت کمتر قادرند با ظرفیت نیمه پر هم کار کنند اما ماشین‌های ظرفشویی بزرگتر در خرید لوازم خانگی صورت تکمیل ظرفیت می‌توانند عملکرد قابل قبولی ارایه دهند.کارشناسان بازار لوازم خانگی می‌گویند بهترین جاروبرقی‌ها را دستگاه‌هایی با توان بالاتر نمی‌دانند و برای توان جاروبرقی و مساحت خانه فرمول مشخصی قائلند.

خرید لوازم خانگی

خرید لوازم خانگی براساس این فرمول برای خانه‌های زیر 60 متر جاروبرقی با توان 1300 وات، برای مساحت 60 تا 90 متر توان 1500 وات، متراژ 90 تا 120 متر 1700 وات و برای خانه‌های بزرگتر از 120 متر جاروبرقی‌هایی با توان 2000 و 2200 وات مناسب است. ضمن این‌که هرچه توان جاروبرقی بیشتر باشد فرسایش بافت فرش و مبلمان سریع‌تر اتفاق خرید لوازم خانگی می‌افتد.

نیمکت

این نوشته درباره خریدن یا نخریدن یک محصول خاص نیست بلکه بیشتر روی ایده های طلایی انتخاب لوازم خانگی، قیمت خرید معقول و امکاناتی که باید داشته باشند تاکید شده است.انتخاب لوازم خانگی می تواند هیجان انگیز خرید لوازم خانگی باشد. وقتی در میان مدل های متنوع گم می شوید و انتخاب بین طراحی های مختلف برای تان سخت می شود، وقتی فروشندگان دست از تعریف و تمجید از مدل تازه به بازار آمده برنمی دارند.

خرید نیمکت

کار جایی سخت می شود که بخواهید با بودجه ای مشخص آشپزخانه تان هم زیبا و مدرن به نظر برسد هم متناسب با نیازتان خرید لوازم خانگی باشد. اینجاست که راهنمای زیر با مشخص کردن نکات ضروری خرید لوازم خانگی به دردتان می خورد.این راهنما تنها برای انتخاب لوازم آشپزخانه ایرانی با سلیقه ایرانی مناسب است.

کنسول

زمان خرید به این فکر کنید که قصد ندارید آشپزخانه ای برای یک تبلیغ تلویزیونی داشته باشید؛ در نتیجه بهتر است تا جایی که خرید لوازم خانگی ممکن است لوازم را بسته به نیازتان انتخاب کنید.این نوشته درباره خریدن یا نخریدن یک محصول خاص نیست بلکه بیشتر روی ایده های طلایی انتخاب لوازم خانگی، قیمت معقول و امکاناتی که باید داشته باشند تاکید شده است.

خرید کنسول

لوازم خانگی را هم باید مثل لباس متناسب با اندازه و نیازتان خریداری کنید. ظرفیت و گنجایش لوازم خانگی رابطه مستقیم با خرید لوازم خانگی  قیمت آنها دارد. هر چه ظرفیت محصول انتخابی تان بالاتر باشد مبلغ بیشتری بابت خرید آن پرداخت خواهید کرد. به علاوه اگر محصولی با گنجایش بیشتر از نیازتان بخرید در طولانی مدت هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد که به لحاظ اقتصادی اصلا به صرفه نیست.

خرید آینه کنسول

از طرفی نه تنها به خاطر هزینه بلکه به خاطر ابعاد لوازم خانگی هم مراقب ظرفیت آنها باشید. ابعاد لوازم آشپزخانه تان باید خرید لوازم خانگی  کاملا متناسب با فضای آشپزخانه انتخاب شوند. با این کار هم فضای بیشتری به لوازم می دهیدتا بهتر کار کنند و بازده بالاتری داشته باشند و هم خودتان استفاده راحت تری خواهید داشت.

صندلی راحتی

برای مثال حتی اگر بودجه تان به شما اجازه می دهد ماشین ظرفشویی 12 نفره بخرید و آشپزخانه تان فضای کافی برای قرار  دادن آن را ندارد سراغ مدل های رومیزی با ظرفیت هشت نفره بروید. کمی اقتصادی تر فکر کنید.حتی اگر محصول انتخابی تان ظرفیت بالا و قیمت مناسبی دارد، سراغ خرید آن نروید. لوازم خانگی آنقدر متنوع هستند که با جست و جوی کمی می توانید محصولی با ظرفیت و متناسب با نیازتان پیدا کنید.

خرید صندلی راحتی

ظاهربین نباشید؛ به طراحی اهمیت بدهید یکی از ابتدایی ترین ترفندهای شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی برای جذب خرید  مشتری طراحی زیبای بدنه محصولات است. اینکه بخواهیدت طبق سلیقه تان خرید کنید هیچ اشکالی ندارد اما مراقب باشید گول ظاهر لوازم را نخورید. برای داشتن یک آشپزخانه زیبا به رنگ بدنه و نوع طراحی شان دقت کنید و سعی کنید لوازم انتخابی تان هم رنگ باشند.

خرید آینه

اگر به فکر خرید ارزان تر یا صرفه جویی هستید مدل هایی با بدنه سفید رنگ را انتخاب کنید که به طور متوسط حدود 50 هزار  تومان قیمت ارزانتری دارند اما بیشتر از رنگ به چیدمان گزینه ها و صفحه تنظیمات آنها دقت کنید. خریدن یک لباسشویی با ظاهری بسیار مدرن و چشمگیر لذتبخش است اما تنظیمات دشوار آن و سر و کله زدن با گزینه های متعددش چندان هم لذتبخش نخواهد بود.

خرید اینترنتی آینه

هر چه نمایشگر روی بدنه پیشرفته تر باشد یا گزینه های غیرضروری بیشتری روی بدنه طراحی شده باشد قیمت محصول بالاتر  می رود. پس باهوش باشید، دقت کنید امکانات و قابلیت هایی که انتظار دارید را روی بدنه ببینید اما بابت امکانات غیرضروری و بلکه هم جذاب پول بیشتری پرداخت نکنید.

خرید پرده

خرید از برندهای معتبر، با گارانتی و ضمانت رسمی کاملا عاقلانه است اما خرید تمام لوازم آشپزخانه از یک برند چطور؟ خریدن تمام لوازم آشپزخانه تان از یک برند دقیقا مثل این است که بخواهید برای یک تبلیغ تلویزیونی، آشپزخانه ای کامل را به تصویر  بکشید. اینکه یخچال و فریزرهای یک برند خاص کیفیت بسیار بالایی دارد دلیل بر این نیست که لباسشویی یا ظرفشویی همان برند هم این کیفیت را داشته باشد یا حتی برای شما مناسب باشد.

صندلی راحتی

حتی در بین محصولات برندهای شناخته شده و امتحان پس داده هم ممکن است لوازمی پیدا کنید که نه تنها کیفیت مناسبی  ندارد بلکه اصلا برای استفاده در ایران مناسب نیست. مثلا اجاق گازهای وارداتی به خاطر مصرف بالای برق برای استفاده در ایران مناسب نیستند.

خرید صندلی راحتی

برای خرید هر کدام از لوازم خرد یا درشت آشپزخانه سراغ برند متفاوتی بروید. برای خریدن لوازم خرد آشپزخانه بهتر است خرید  برندهای داخلی را انتخاب کنید. این محصولات قیمت ارزانتری دارند اما امکاناتشان تقریبا با مدل های مشابه وارداتی برابری می کند.

صندلی گیمینگ

تبلیغات برای جذب مشتری است؛ همیشه به آنها اعتماد نکنید طراحی بدنه یخچال با نگین های تزئینی ونقره، مصرف فقط هفت لیتر آب در هر سیکل شست و شوی ماشین لباسشویی یا تعداد دور دیگ درونی، شست و شوی ظروف تنها در 12 دقیقه، سیستم گردش چندگانه هوا برای ماندگاری دو برابر مواد غذایی در یخچال، جاروبرقی بسیار قوی که حتی قدرت مکش مبلمان را دارد و ... همه شعارهای تبلیغاتی هستند.

خرید صندلی گیمینگ

طراحان تبلیغات آموزش دیده اند تا بدترین محصول را هم طوری به شما معرفی کنند که انگار بهترین و با کیفیت ترین محصول تولید شده در دنیای لوازم خانگی است. اگر از نظر شما استناد به این تبلیغات عاقلانه است احتمالا جزو کسانی هستید که هر دوسال یک بار لوازم آشپزخانه تان را تعویض می کنید یا مکررا با مرکز گارانتی تماس می گیرید و از ایراد لوازمتان شکایت دارید اما از نظر ما بهتر است تنها تبلیغات را به چشم معرفی نگاه کنید و خودتان برای بررسی امکانات و کیفیت این محصولات دست به کار شوید.

خرید میز کامپیوتر

حتی اگر کارشناس و حرفه ای هم نباشید با یک بار بررسی از نزدیک متوجه ایراداتی می شوید که در تبلیغات ندیده بودید.اگر نمی توانید چهار یا شش میلیون تومان بابت خرید یخچال ساید بای ساید هزینه کنید به معنی این نیست که بهترین محصول بازار را از دست داده اید. می توانید مدل هایی را انتخاب کنید که بین دو میلیون و 500 هزار تا سه میلیون قرار می گیرند. به طور حتم این محصولات کیفیتی مناسب دارند و امکاناتشان از حد استاندارد بیشتر است.

انواع لوازم خانگی

برای خرید اجاق گاز های داخلی بیشتر از 750 هزار تومان هزینه نکنید اما مدل های وارداتی به درد بخور را از یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 800 انتخاب کنید چون هزینه بیشتر از این تنها بابت برند خواهد بود نه امکانات.برای خرید جاروبرقی حتی اگر بخواهید یک مدل با کیفیت و البته مخزن دار را انتخاب کنید به راحتی مدل دهای 300 انواع لوازم خانگی تا 450 هزار تومانی زیادی پیدا خواهید کرد.

خرید ساعت دیواری

ماشین لباسشویی و ظرفشویی معمولا باید با کیفیت باشند و طول عمر بالایی داشته باشند پس بابت کیفیت ساخت و بدنه شان بیشتر از امکانات و برنامه های متنوع شست و شو ی شان هزینه کنید.برای خرید لوازم خرد سراغ برند های داخلی بروید. کامل ترین غذاساز داخلی را می توانید با حدود 100 هزار تومان خریداری کنید.

لوازم خانگی چیست

تعریف دستگاه های لوازم خانگی به کاربرد آن بستگی دارد بطور کلی میتوان اینگونه تعریف کرد: “ماشین یا دستگاه طراحی شده برای استفاده یا عملکرد خاص”فرهنگ لغت کالینز” لوازم خانگی “را به عنوان” مشین یا دستگاه، معمولا الکتریکی، که در خانه شما است و شما برای انجام کار مانند تمیز کردن و یا پخت و پز استفاده می کنید “تعریف می کند.

خرید ساعت

با توجه به تعریف کلی که در بالا ارائه شده است تقریبا هر دستگای که برای استفاده های خانگی طراحی شده است میتواند یک لوازم خانگی باشد از جمله لوازم الکتریکی، اجاق گاز، یخچال و فریزر ، تستر، و سیستم های تهویه هوا و لامپ های روشنایی و پمپ های آب.

ساعت دیواری

در حالی که بسیاری از لوازم برای قرن ها وجود داشته است، دستگاه های خودپرداز برق و یا گاز، یک نوآوری منحصر به فرد آمریکایی است که در قرن بیستم ظهور کرد.توسعه این وسایل با حذف شدن خدمتکاران و نوکران تمام وقت خانگی و تمایل به کاهش فعالیت های وقت گیر در و افزایش اوقات فراغت و تفریح مرتبط است.

[caption id="attachment_4865" align="alignnone" width="300"]خرید لوازم خانگی? خرید لوازم خانگی[/caption]

خرید اینترنتی یخچال

در اوایل دهه 1900، وسایل الکتریکی و نفتی شامل ماشین لباسشویی، آبگرمکن، یخچال و فریزر و ماشین های دوختنی(چرخ های خیاطی دستی) بود.اختراع کوچک اتوی لباس برقی ارل ریچاردسون در سال 1903، یک پیشرفت ابتدایی کوچک به صنعت لوازم خانگی داد.در توسعه اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم، استفاده داخلی از ماشین ظرفشویی و خشک کن لباس، بخشی از یک تغییر برای راحتی بود.

خرید یخچال

افزایش درآمد حاصل از مصرف بیشتر لوازم خانگی منجر به تولید محصولات دیگر در حوزه لوازم خانگی شد.در طول دهه 1980 در آمریکا، این صنعت سالانه کالاهایی به ارزش 1.5 میلیارد دلار را حمل می کرد و بیش از 14،000 کارمند در این صنعت مشغول بکار بوده اند.درآمد 8 ساله بین سال های 1982 و 1990 به 3.3 میلیارد دلار می رسد و در طول این دوره برای کاهش هزینه های تحقیق و تولید و از بین بردن رقبا ، شرکت ها با یکدیگر ادغام شدند. این امر منجر به تصویب قانون رقابت شد.

خرید یخچال فریزر

قانون رقابت یک قانون است که با تنظیم رفتارهای ضد رقابتی توسط شرکت ها ترویج می کند یا به دنبال حفظ رقابت در بازار است. قانون رقابت از طریق اجرای عمومی و خصوصی اجرا می شود.وزارت انرژی ایالات متحده  آمریکا مجوز قانون ملی حفاظت از لوازم الکتریکی در سال 1987 را تصویب کرد، که تولیدکنندگان را مجبور می کند مصرف انرژی مصرفی هر پنج سال را به میزان 25 درصد کاهش دهد.

خرید یخچال دوقلو

در دهه 1990، صنعت لوازم خانگی بسیار تثبیت شد و بیش از 90 درصد محصولات تنها توسط پنج خرید لوازم خانگی شرکت فروخته شد. به عنوان مثال، در سال 1991، ماشین ظرفشویی سهم بازار تولید بین جنرال الکتریک با 40? سهم بازار گرداب با 31 درصد از سهم بازار الکترولوکس با 20? سهم بازار Maytag به با 7? سهم بازار و THERMADOR با فقط 2 درصد از سهم بازار تقسیم شد،،،

خرید ماشین لباسشویی

لوازم خانگی بزرگ، همچنین به عنوان کالاهای سفید شناخته می شود، شامل سیستم های تهویه، ماشین ظرفشویی، خرید خرید لوازم خانگی اینترنتی لوازم خانگی ماشین لباسشویی، کابین خشک کن لباس، یخچال و فریزر، اجاق آشپزخانه، آبگرمکن، ماکروویو و اجاق گازهای القایی و …..کالاهای سفید معمولا سفید رنگ هستند، و بسیاری از آنها هنوز هم هستند. به همین دلیل به انها کالاهای سفید گفته میشود.

ماشین لباسشویی

لوازم خانگی کوچک به طور معمول ماشین های الکتریکی خانگی کوچکی هستند، همچنین بسیار مفید و راحت حمل و نصب خرید لوازم خانگی شده است.البته بسیاری از آنها در طبقه بندی لوازم آشپزخانه نیز شامل میشوند تعدادی از انها عبارتند از: آبمیوه گیر، همزمن های برقی، چرخ گوشت، قهوه ساز ها و چای سازها، سرخ کن های برقی، آسیاب کن و مخلوط کن های برقی، خردکن ها و غذاساز ها، کتری های برقی، ساندویچ ساز ها، پلوپزها، تسترها و هود های آشپزخانه .

ماشین ظرف شویی

خرید لوازم خانگی دسته دیگر از لوازم خانگی کوچک شامل لوازم الکترونیکی خانگی مانند: دوربین های فیلمبرداری، دوربین های دیجیتال، ساعت ها، ساعت های زنگ دار، کامپیوتر، کنسول های بازی های ویدئویی، دستگاه های تلویزیون، دستگاه های پخش ویدئویی، سینما خانگی و دستگاه های پخش صوت، تلفن ها و…. هستند.

خرید ماشین ظرف شویی

خرید لوازم خانگی این وسایل به عنوان “کالاهای قهوه ای” طبقه بندی می شوند.البته نام گذاری این وسایل به کالاهای قهوه ای بدلیل این بوده است که قبلا برخی از این محصولات بخش یا تمامی از قطعات انها با چوب ساخته میشد البته امروز این نام گذاری کمی غیر قابل هضم تلقی یشود.

خرید لوازم اینترنتی خانگی

یک نمایشگاه لوازم خانگی در ایران وسایل خانگی، دستگاه ‌هایی هستند که کارهای روزانه? خرید لوازم خانگی خانه‌داری را آسان ‌تر می‌کنند. این وسایل زندگی انسان را متحول کرده‌اند و سبب بهبود بهداشت و تغذیه? عمومی شده‌اند. بعضی از انواع وسایل خانگی مانند چراغ خوراک‌پزی، یخچال، فریزر، چرخ گوشت، مخلوط‌کن و مایکروفر، برای تهیه و نگهداری غذا در آشپزخانه به کار می‌روند.

خرید لوازم خانگی

مانند ماشین لباس‌شویی، رخت‌خشک‌کن، ماشین ظرف‌شویی و جاروبرقی، برای نظافت استفاده می‌کنند و از بعضی برای خرید لوازم خانگی تفریحات و سرگرمی استفاده می‌شود مانند تلویزیون. برخی از لوازم خانگی برقی هستند و برخی دیگر غیر برقی.در کالاهای کوچک طراحی به طور سنتی با چوب یا پلاستیک ساخته شده اند که این موارد هم اکنون نادر هستند ، ولی در کالاهای اصلی معمولاً از رنگ روشن و یا طراحی زیبا استفاده شده اند و هنوز هم بسیاری از آنها وجود دارد.

لوازم خانگی

این تقسیم بندی در قسمت خدمات و تعمیرات این نوع محصولات نیز محسوس است. کالا های کوچک معمولاً به دانش و مهارت خرید لوازم خانگی  فنی بالایی نیاز دارند (که با گذشت زمان پیچیده تر می شوند ، مانند لحیم کاری ) ، در حالی که برای تعمیر کالاهای اصلی به دستگاه ها و تکنولوژی های نوین بیشتری "مهارت تخصصی" نیازمند است.

انواع لوازم خانگی

خرید از بازار لوازم خانگی یکی از سخت‌ترین عملیات خرید است! این‌جا دنیایی از برندها، مارک‌ها، اصطلاحات تخصصی و فنی، خرید لوازم خانگی  آپشن‌های گیج‌کننده و تقلبات عجیب و غریب وجود دارد.البته در این میان آپشن ها و مشخصات فنی و اصطلاحات تخصصی دستاویز خوبی شده است تا بسیاری از فروشندگان با طرح اعداد و ارقام نجومی و نسبت دادن آن به عملکرد وسیله مورد نظر مشتری را فریب دهند.

سینمای خانگی

فعالان بازار می‌گویند بیشتر مشتریان ایرانی هنگام خرید لوازم خانگی یک ضعف بزرگ دارند. آنها به متراژ فضای مسکونی و خرید  نیازهای واقعی شان توجه نمی‌کنند. همین موضوع عمده‌ترین علتی است که هزینه‌های اضافه به آنها خرید لوازم خانگی تحمیل می‌کند.مشتریان زیادی علاقه‌مندند بزرگترین نمایشگرهای تلویزیونی را خریداری کنند. این درحالی است که محل زندگی آنها آپارتمان‌هایی با متراژهای کوچک است. آنها یک راز مهم نمایشگرهای تلویزیونی را نمی‌دانند.

ساند بار

تفاوت کیفیت و وضوح تصویر نمایشگرهای بزرگ نسبت به نمایشگرهای کوچکتر در فواصل زیاد به چشم می‌آید. درواقع این خرید  موضوع به آن معنی است که یک نمایشگر بزرگ در خانه‌ای کوچک عملکرد یک نمایشگر جمع و جورتر را خرید لوازم خانگی دارد و مشتری برای آیتمی هزینه اضافه‌تر پرداخته است که عملا به کار او نمی‌آید.

خرید ساندبار

خرید لوازم خانگی با ظرفیت‌های بالا یکی دیگر از عادات نادرست مشتریان ایرانی است. یک لباسشویی 12 کیلوگرمی برای یک  خانواده 4 نفره تنها به معنای اتلاف انرژی بیشتر و هزینه بالاتر است. علاوه بر این کارخانه سازنده در خرید لوازم خانگی ازای ارایه لوازم خانگی با حجم بالاتر، برای محصول خود قیمت بیشتری تعیین می‌کند. به این ترتیب خرید لوازم خانگی با ظرفیت بیشتر از نیاز به معنی پرداخت پول بیشتر برای خرید کالا و پرداخت هزینه بیشتر انرژی مصرفی است.

[caption id="attachment_4866" align="alignnone" width="271"]انواع لوازم خانگی? انواع لوازم خانگی[/caption]

گیرنده دیجیتال

وقتی تصمیم به خرید یک وسیله لوکس و گرانقیمت دارید شک نکنید که بخش قابل توجهی از هزینه خرید کالا را برای خرید لوازم خانگی گزینه‌هایی پرداخت می‌کنید که کمتر به استفاده از آن نیاز پیدا می‌کنید. به‌عنوان مثال 36 برنامه شست‌وشوی یک لباسشویی گرانقیمت را مرور کنید. یکی از این برنامه‌ها برای شست‌وشوی لباس پشمی است. شما چند بار در ‌سال لباس پشمی می‌شویید؟! و اصولا آیا برای شستن یک یا دو تکه لباس پشمی لباسشویی روشن می‌کنید؟

خرید گیرنده دیجیتال

این آپشن‌ها در نگاه اول بسیار فریبنده به نظر می‌رسند و باعث می‌شوند مشتری در یک تصمیم آنی و عجولانه پول زیادی بابت خرید لوازم خانگی خرید یک وسیله بپردازد اما به مرور و با استفاده از آن کالا متوجه می‌شود که بسیاری از این آپشن‌ها به ندرت یا هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بنابراین بهتر است موقع خرید یک وسیله خانگی قبل از هر چیز نیازهای منطقی‌تان را در نظر بگیرید و فریب تجملات و آپشن‌های لوکس و کم کاربرد را نخورید.

مبلمان خانگی

به شعارهای تبلیغاتی اهمیت ندهید. اغراق یکی از شگردهای شرکت‌های تبلیغاتی است. آنها از صاحبان کالا پول می‌گیرند تا  به بهترین وجه ممکن شما را به خرید یک کالا قانع و ترغیب کنند اما این به آن معنا نیست که تمام خرید لوازم خانگی حقیقت با شما در میان گذاشته شده است. قبل از این‌که فریفته تبلیغات شوید درباره آن کالا و معایبش پرس و جو کنید یا در اینترنت جست‌وجو کنید. یادتان باشد رقبای آن کالا در سایر برندها را نیز با دقت بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

خرید مبلمان خانگی

بهترین راهنمای شما برای خرید یک وسیله نه فروشندگان هستند و نه تبلیغات. بهترین راهنمایان خود خریداران هستند. نظر خرید لوازم خانگی سایر خریداران یک کالای مشخص را بپرسید. آنها ممکن است در بین اعضای فامیلتان باشند یا همسایه و همکارانتان. ممکن است در تاپیک‌ها و گروه‌های گپ و گفت‌وگو در فضای مجازی نیز بتوانید آنها را پیدا کرده و از آنها درباره معایب برند موردنظرتان نظرخواهی کنید.

خرید مبل راحتی

ادعای فروشندگان را جدی نگیرید. نگاه نکنید که آنها برای خرید یک کالا دقایق طولانی برایتان حرف می‌زنند و نقش یک مشاور دلسوز را بازی می‌کنند. کافی است بعد ازخرید کالا به آنها مراجعه کنید و ببینید که دیگر در حد گفتن خرید لوازم خانگی یک جمله هم حوصله‌تان را ندارند! اگر فروشنده ادعا می‌کند کالایی ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تضمین‌شده‌ای دارد، از او بخواهید تمام آن ویژگی‌ها را به صورت دقیق و شفاف در فاکتور خریدتان بنویسد و مهر و امضا کند.

خرید مبل اداری

این کار به شما کمک می‌کند تا اگر برای کار کردن با آن وسیله دچار مشکل شدید به راحتی بتوانید از فروشنده شکایت و خرید درخواست خسارت کنید. اگر او حاضر نشد گفته‌های خود را مکتوب کند بدانید حتما کاسه‌ای زیر نیم خرید لوازم خانگی کاسه است. این گزینه به‌ویژه درباره خرید لوازم خانگی بزرگ و با قیمت بیشتر می‌تواند برای شما بسیار تعیین‌کننده باشد.

میز ناهارخوری

به برچسب انرژی توجه کنید. برچسب انرژی 7 فلش رنگی است که به ترتیب طیف‌های رنگی سبز تیره تا قرمز تیره را در بر  می‌گیرد. این فلش‌ها با حروف لاتین A تا G ردیف‌گذاری شده اند. فلش A که به رنگ سبز تیره است خرید لوازم خانگی معرف کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی کالاست و فلش G که به رنگ قرمز تیره است معرف بیشترین میزان مصرف انرژی و کمترین بازدهی است. هرچه درجه کیفیت مصرف انرژی وسیله به گزینه A نزدیک‌تر باشد وسیله کم‌مصرف‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

خرید میز ناهارخوری

پرمصرف‌ترین لوازم برقی به ترتیب یخچال، ماشین لباسشویی، فریزر و ماشین ظرفشویی است. دقت به برچسب انرژی برای  این وسایل اهمیت بیشتری دارد.یخچال فریزرهایی که فریزر آن در قسمت پایین قرار گرفته است، خرید لوازم خانگی کمترین میزان مصرف انرژی و سایدبای‌سایدها با وجود محبوبیت‌شان بیشترین مصرف انرژی را دارند.

?